Pentti Hämeenaho Oy on raskaan teollisuuden ja infrarakentamisen kokenut kumppani, jonka palveluvalikoima ulottuu kunnossapidosta ja teollisuusasennuksista murskauspalveluihin, maanrakennukseen ja logistiikkaan. Yritys toimii valtakunnallisesti muun muassa tehtaiden, tuulivoimahankkeiden ja työmaiden arjessa.
Yrityksessä on noin 150 työntekijää, joista osa työskentelee työmailla ympäri Suomea ja jopa Ruotsissa saakka. Clewor toimittaa työvaatteet noin sadalle hengelle, viiteen eri pisteeseen. Työtehtävien kirjo vaatii työvaatteilta erilaisia ominaisuuksia.
— Esimerkiksi sulatolla työskentelevät kuljettajat ovat tekemisissä sulan raudan kanssa, joten palosuojauksen täytyy olla kunnossa. Osa vaatteista taas tarvitsee säänkestävyyttä, ja myös toimihenkilöillä täytyy olla vaatteiden näkyvyys kunnossa, hankintapäällikkö
Pasi Vilmi painottaa.
Cleworin
Smartwear®-työvaatepalvelu tukee Hämeenahon arkea konkreettisella tasolla: puhtaat työvaatteet löytyvät omasta lokerosta, likaiset lähtevät pesuun, rikkinäiset korjataan ja kuljetukset hoituvat mutkattomasti.
Cleworin laadukas asiakaspalvelu näkyy aina myynnin kontakteista työntekijän vaatelokerolle saakka.
— Työvaatteita toimittava kuski on todella iloinen ja mukava mies, työnjohtaja
Miia Krekilä-Haapaniemi kiittelee hyväntuulista vaatekuskia.

Työvaatteilta vaaditaan paljon vaihtelevissa sää- ja työskentelyolosuhteissa.
Smartweariin vaihto sujui vaivattomasti
Pentti Hämeenaho Oy harkitsi työvaatepalvelun kilpailuttamista pitkään kustannussäästöjen vuoksi. Yritys epäröi aluksi, kuinka työläs vaihtoprosessi tulisi olemaan, mutta huoli osoittautui turhaksi.
Clewor huolehtii työvaatteet noin sadalle Hämeenahon työntekijälle, joten vaihtoprosessi sisälsi paljon huomioitavia yksityiskohtia. Siitä huolimatta Hämeenahon tiimi kiittää yhteistyön sujuvuutta.
Yritys osti vuokravaatteet edelliseltä toimittajalta ja toimitti ne Cleworille, joka sirutti ne osaksi Smartwear®-työvaatepalvelua. Yhteistyössä osapuolet hioivat prosessin toimivaksi.
Palautetta kuunnellaan ja siihen reagoidaan
Hämeenaho kiittelee Cleworia hyvin toimivasta asiakaspalvelusta sekä kehitysideoiden eteenpäinviemisestä. Säännöllisissä vuosipalavereissa pureudutaan Smartwearin käytännön toimivuuteen ja mahdollisiin kehityskohteisiin.
Cleworilta tulee hyvä vaste palautteisiin.
— Esimerkiksi pesukiertoon liittyvät asiat olemme saaneet korjattua yhteistyössä Cleworin kanssa, Miia Krekilä-Haapaniemi kertoo.
Cleworin palvelumalli perustuu asiakkaan arjen ymmärtämiseen. Hämeenaholla tämä näkyy konkreettisina hyötyinä: kustannussäästöinä, helppona työvaatteiden hallintana sekä sujuvaksi hioutuneina prosesseina.
— Kyllä suosittelen Cleworia muillekin toimijoille, Pasi Vilmi summaa.