— Cleworin tavoitteena on löytää asiakkaalle paras mahdollinen työvaateratkaisu faktoihin perustuvien laskelmien avulla,
Kimmo Nieminen kertoo.
Nieminen on työskennellyt vuokrauspalvelujen parissa 25 vuoden ajan, joten hänellä on laaja näkemys toimialasta. Cleworilla Nieminen on toiminut asiakkuusjohtajana reilun vuoden ajan.
Työvaatehuollon ongelmakohdat paljastuvat lukujen takaa
Työvaatehuollon mahdolliset ongelmat voivat olla monenlaisia, ja ne kirkastuvat usein asiakkaalle vasta, kun Clewor tarkastelee nykyistä prosessia tarkemmin.
— Asiakasyritys voi ajatella työvaatehuollon toimivan ongelmitta, mutta prosessin edetessä saattaa paljastua esimerkiksi, että yrityksellä on paljon laiskaa tekstiiliä, joka tulee lopulta yritykselle kalliiksi. Laiska tekstiili tarkoittaa vuokravaatetta, josta maksetaan viikoittain vuokraa, mutta huolletaan harvemmin ja se on käyttämättömänä lokerokaapissa, Nieminen avaa.
Ulkopuolisen ammattilaisen vinkit kannattaa siis hyödyntää, vaikka työvaatepalvelun toimittajan vaihto ei olisi juuri nyt ajankohtainen.
— Arvioimme, mitä asioita yrityksen työvaatepalvelussa voisi parantaa, ja miten SmartWear®-työvaatepalvelu voisi toimia ketterämmin ja kustannustehokkaasti. Haluamme tuottaa asiakkaalle lisäarvoa analysoimalla asiakkaan työvaatepalvelun nykytilaa, vaikka lopullista kauppaa ei syntyisikään juuri sillä hetkellä.
Miten prosessi potentiaalisen asiakasyrityksen kanssa etenee?
Työvaatehuollon kilpailutusprosessin aikana Cleworin asiantuntijat keräävät tarjoukseen tarvittavat tiedot. Tarjous esitellään asiakkaalle, jonka jälkeen asiakas voi vertailla kustannuksia sekä vuokravaatteen ja SmartWear®-työvaatepalvelun välisiä eroja.
- Ensin teemme yrityksessä alkukartoituksen, jossa haastattelemme asiakasta ja kartoitamme, voisiko Cleworin SmartWear®-työvaatepalvelu soveltua yrityksesi tarpeisiin.
- Sovimme tapaamisen ja kierrämme yrityksessä paikan päällä kirjaten havaintoja.
- Laskemme euromääräisen tarjouksen 1-3 vuodeksi eteenpäin, jotta työvaatepalvelun kustannuksia on helppo seurata ja vertailla pidemmällä aikavälillä.
— Prosessi vaatii asiakkaalta hieman aikaa ja paneutumista, mutta toisaalta jos SmartWear®-työvaatepalvelun avulla asiakas säästää tuhansia euroja ja saa käyttöönsä premium-luokan työvaatteet, on prosessi erittäin kannattava, Kimmo Nieminen toteaa.
Nieminen korostaa, että työvaatteiden vuokraaminen on myös hyvä vaihtoehto.
— On siis täysin tapauskohtaista, mikä on asiakkaalle kannattavaa. Kaikki selviää kuitenkin laskemalla, kun faktaluvut on selvitetty tarjouslaskennan tueksi.
Toteutamme joustavasti asiakkaan erityistoiveet
SmartWear®-työvaatepalvelu poikkeaa kilpailijoista monipuolisen palvelumallin ansiosta.
— Meillä on monta eri työvaatetoimittajaa, joten voimme helposti toteuttaa asiakkaiden erityistoiveet. Toimittajien kautta tarjoamme asiakkaillemme premium-luokan työvaatteita, joilla on pitkä elinkaari ja vaatteita on helppo korjata sekä muokata käyttäjien erityistarpeet huomioiden. Smartwearin avulla pystymme palvelemaan helposti eri toimialoja saman yrityksen sisällä, Kimmo Nieminen kertoo.
Cleworin ammattitaitoinen tiimi tuntee eri toimialat.
— Tunnemme asiakkaiden tarpeet ja ehdotamme toimivia ratkaisuja. Lisäksi meillä on kumppanina erinomaiset toimittajat, joilla on tietotaito sekä vaatteista että trendeistä.
Työvaatepalvelun lisäksi asiakkaalla on mahdollista saada kokonaispalveluna vaihtomattopalvelu sekä teollisuuspyyhe -ja hygieniapalvelut.
Asiakkaasta pidetään huolta myös sopimuksen syntymisen jälkeen.
— Seuraamme säännöllisissä palavereissa toteutuneita pesuja ja avaamme asiakkaalle läpinäkyvästi toteutuneita kuluja ja peilaamme niitä tarjouslaskelmaan. Vuosipalavereissa katsomme mm. vaatekantaa ja sen kehitystä.
Lisäksi asiakas voi seurata reaaliaikaista dataa eSmartin kautta. Sieltä voi tarkastella esimerkiksi vaatteiden ikää, pesukertoja sekä kiertämättömien tekstiilien määrää. eSmartin kautta hoituu vaivattomasti myös uusien vaatteiden tilaukset sekä muutokset käyttäjien vaateprofiileihin.
Tutustu
SmartWear®-työvaatepalveluun tai
ota yhteyttä!